Samen zijn wij SML is niet zomaar een hippe kreet. Wij maken met z'n allen de club zoals die is. De inzet van spelers en leden is daarbij super belangrijk, binnen en buiten het veld. Er zijn teamtaken zoals leider, trainer, kader, etcetera. Er zijn ook clubtaken zoals een bardienst, gastheer/vrouw of evenementenbegeleider. Ieder team komt aan de beurt om vrijwilligers te leveren voor deze clubtaken. Als gastheer of gastvrouw bij de wedstrijdtafel of achter de bar van de kantine ben jij vaak het eerste contact voor bezoekers bij SML. Ook jouw hulp bij evenementen is belangrijk; zonder jouw hulp kan een SML deze evenementen niet organiseren.

Aan het begin van de competitie krijgt ieder team onderstaand schema toegestuurd met daarop de data wanneer het team clubtaken verricht. Dit is één wedstrijddag en minimaal één evenement. Binnen het team worden de taken opgesplitst en onderling afgesproken wie wanneer de clubtaken uitvoert. Zo heeft iedereen een taak die hem of haar goed past en goed uitkomt in de drukke agenda's. Iedereen komt een keer aan de beurt en de meesten zeggen vervolgens dat ze graag nog eens komen helpen.

Download hier een pdf van het overzicht van clubtaken

 WEDSTRIJDEN

Datum         Wedstrijdprogramma                     Organisatie door      Ondersteuning van
29-aug Beker KNVB / SML JO19-1
5-sep Beker / Competitie KNVB / SML JO19-2
12-sep Beker / Competitie KNVB / SML JO19-3
19-sep Competitie KNVB / SML JO17-1
26-sep Competitie KNVB / SML JO17-2
3-okt Competitie KNVB / SML JO17-3
10-okt Competitie KNVB / SML JO17-4
17-okt Beker / vrij (herfstvakantie) KNVB / SML x
24-okt Competitie KNVB / SML JO17-5
31-okt Competitie KNVB / SML JO17-6
7-nov Competitie KNVB / SML JO15-1
14-nov Competitie / Beker KNVB / SML JO15-2
21-nov Competitie KNVB / SML JO15-3
28-nov Competitie KNVB / SML JO15-4
5-dec Competitie KNVB / SML JO14-1
12-dec Competitie KNVB / SML JO14-2
19-dec Competitie / Beker / inhaal KNVB / SML JO14-3
26-dec Vrij (kerstvakantie)    
2-jan Vrij (kerstvakantie)    
9-jan Inhaal / vrij KNVB / SML x
16-jan Inhaal / vrij KNVB / SML x
23-jan Inhaal / vrij KNVB / SML x
30-jan Competitie / vrij KNVB / SML JO14-4
6-feb Competitie KNVB / SML JO13-1
13-feb Inhaal / vrij (voorjaarsvakantie) KNVB / SML x
20-feb Inhaal / vrij (voorjaarsvakantie) KNVB / SML x
27-feb Competitie / vrij KNVB / SML JO13-2
6-mrt Competitie KNVB / SML JO13-3
13-mrt Competitie KNVB / SML JO12-1+2
20-mrt Competitie KNVB / SML JO12-3+4
27-mrt Competitie KNVB / SML JO12-5+6
3-apr Inhaal / vrij (Pasen) KNVB / SML x
10-apr Competitie KNVB / SML JO11-2+3
17-apr Competitie KNVB / SML JO11-4+5
24-apr Competitie KNVB / SML JO10-2+3
1-mei Inhaal / vrij (Meivakantie) KNVB / SML x
8-mei Inhaal / vrij (Meivakantie) KNVB / SML x
15-mei Competitie KNVB / SML JO10-4+5
22-mei Nacompetitie/vrij (Pinksteren) KNVB / SML x
29-mei Competitie KNVB / SML SML zaterdag
5-jun Nacompetitie / inhaal KNVB / SML x
12-jun Nacompetitie / inhaal KNVB / SML x

 

Tijden / aantallen ondersteuning

  • normaal programma is vanaf 7.30 tot 18.30 uur = barbezetting van continu 2 personen door het team zelf te verdelen (bijv. in blokken van 3 a 4 uur)
  • gastheer/vrouw zijn vanaf 7.30 tot 16.00 uur aanwezig, tot 13.30 uur 2 personen, 's middags 1 persoon
  • check voetbal.nl voor actueel speelschema, aanvangst en sluitingstijd kan eerder/later zijn dan hier aangegeven; een uur voor aanvang 1e wedstrijd begint dienst, uur na afloop laatste wedstrijd eindigt bardienst (excl. opruimen).

Gastheer/gastvrouw:

  • Welkom heten bezoekende teams, coach wegwijs maken kleedkamer en veld
  • ontvangen scheidsrechters (knvb scheidsrechter krijgt een consumptiemunt) en scouts
  • uitgifte materialen, zoals grensrechtersvlaggen, fluitjes, pen&papier
  • openen en regelmatige inspectie kleedkamers
  • beantwoorden vragen

ps schermen zijn centraal aangestuurd, dus hoeven niet (meer) bediend te worden

Barmedewerker:

  • Verkoop koffie/thee, eten en drinken
  • uitgifte ranja/thee aan teams
  • assisteren bij bereiden van broodjes/snacks
  • aanvullen voorraad koeling en snacks
  • netjes houden kantine en evt. terras

De bar en keuken staat onder leiding van ervaren vrijwilliger

 

EVENEMENTEN

Datum   Evenement Organisatie door Ondersteuning van Activiteiten Tijden aantallen ondersteuning
22-aug SML Open Dag, seizoensstart Commerciele commissie Coordinatoren, JO14 1 t/m 4 Opbouw, aankleding en opruimen kantine en bar- uitgifte eten ondersteuning 9:30 -17:30 (shifts van 3 uur, minimaal 3 personen per blok)
Sept - Nov Grote clubactie Commerciele commissie JO7 t/m JO13 informeren kinderen en ouders met als doel: In alle teams worden minimaal 5 loten per kind verkocht.  Per team 2 ouders die actief promoten 
Sept. n.t.b. Belactie Vriendenloterij (2x) Commerciele commissie SML 1 Bellen leden, sponsoren en familie om loten te verkopen 19-21 uur (minimaal 8 bellers)
Okt. n.t.b. Vrijwilligers- en sponsoravond Commerciele commissie SML 2 Opbouw en aankleding kantine; uitgifte eten en drinken, ondersteuning bij veiling, opruimen kantine Avond van te voren opbouw van 20-22:00 uur: 4 man
Op avond zelf: vanaf 18 tot 00:00 uur: 5 man
17-okt Dick Langenbach toernooi Coordinator JO16-JO19 JO15-1/JO14-1 Organisatie toernooi (contacten leggen met teams, uitnodigen, scheidsrechters regelen, datum bepalen die past in het wedstrijdschema, barbezetting e.d). communicatie website en social media (aanleveren)
Ondersteuning: op de dag zelf. Gastheer/gastvrouw, kantinedienst)
nnb
wo. 2 dec. Sinterklaas bij SML JO8-1 Mini en CL Organisatie: Reserveren sinterklaas via de Sinterklaascentrale, organisaties toernooitje op woensdag, aanschaf en verpakken cadeaus, ophalen van informatie voor sinterklaas over de kinderen in de teams, regelen barbezetting, afstemmen datum met bestuur, zorgen voor bestelling via bar van snoepgoed. communicatie website en social media (aanleveren)
Ondersteuning: Opbouw, aankleding en opruimen kantine en bar- uitgifte eten (frietje) ondersteuning
Van 12-17:30 uur: 4 man
Dec. n.t.b. Algemene Ledenvergadering SML Bestuur      
2-jan Nieuwjaarsreceptie / Snerttoernooi Bestuur SML 3+4 (zo)    
9-jan Tostitoernooi CL (ochtend) Coordinator CL en Coordinator JO8-JO11 JO7 (Champions League) Organisatie: vastleggen speeldata, wedstrijdschema, teamindeling, contact met locatie (sporthal BIO), bestellen tosti's via Reijnen, afstemming bar(tosti-apparaat, koffie, thee, wisselgeld, sauzen, suiker en thee etc.), communicatie website en social media (aanleveren)
Ondersteuning: opbouw/afbouwploeg, spel en teambegeleiding en bemensing tosti en drinkenuitgifte
exacte indeling wordt nog bekend gemaakt
9-jan Tostitoernooi JO8+JO9 (middag) Coordinator CL en Coordinator JO8-JO11 JO9-1 idem idem
16-jan Tostitoernooi JO10 Coordinator CL en Coordinator JO8-JO11 JO10-1 idem idem
23-jan Tostitoernooi JO11 Coordinator CL en Coordinator JO8-JO11 JO11-1 idem idem
Maart SML /BIO Benefietavond Commerciele commissie SML 1 Opbouw, aankleding en opruimen kantine en bar- uitgifte eten en veilingondersteuning Avond van te voren opbouw van 20-22:00 uur: 4 man
Op avond zelf: vanaf 18 tot 00:00 uur: 5 man
Juni n.t.b. seniorentoernooi 7 tegen 7 SML35+   Organisatie: vastleggen toernooidag, afstemmen datum met bestuur, regelen barbezetting, teams uitnodigen, wedstrijdschema, opbouw en afbouw veld, terras eventueel BBQ)  
Juni n.t.b. junioren toernooi JO8 en JO9 Coordinator CL en Coordinator JO8-JO11   Organisatie: vastleggen toernooidag, afstemmen datum met bestuur, regelen barbezetting, teams uitnodigen, wedstrijdschema, opbouw en afbouw veld, terras  
Juni n.t.b. Spetterkamp Commissie Spetterkamp Ouders teams JO8 t/m JO13
Spelers teams JO15 t/m JO19
Overige vrijwilligers
JO8-JO13 leveren opbouw/afbouw/kantinedienst
JO15-JO19 leveren spel en teambegeleiding
Op aanmelding: nachtwacht en scheidsrechters
exacte indeling wordt nog bekend gemaakt (cecile vragen)
Juni n.t.b. Algemene Ledenvergadering SML Bestuur      
Juni/juli n.t.b. Kennismakingstoernooi Voetbalzaken Coördinatoren