• Dick Dick Dick klein

De Arnhemse voetbalvereniging SML is ontstaan op een grasveldje bij Onderlangs, waar een paar vrienden regelmatig bij elkaar kwamen om een balletje te trappen. Het werd tijd voor een echte voetbalclub, vonden ze, en zo werd op 1 september 1911 SML (Sport Maakt Lenig) opgericht.

In de daaropvolgende jaren fuseerde SML met de West Arnhemsche Voetbal en Atletiek Vereniging en in 1928 met Spatram. Vanaf 1920 werd er gespeeld op de Lichtenbeek langs de Amsterdamse weg en vanaf 1957 werd de prachtige locatie De Bakenberg het thuishonk van SML. Daar zetelt de club nog steeds, gebroederlijk naast Hockeyvereniging Upward.

In 2011 vierde SML het honderdjarig bestaan!

Anno 2017 is SML een levendige en moderne club waar zo’n 800 leden met veel plezier geweldige sport bedrijven, onder omstandigheden die door een grote groep enthousiaste vrijwilligers met veel inzet verzorgd worden. Of het daarbij nou gaat om het begeleiden en trainen van groepen pupillen, het verkopen van koffie in de kantine of het organiseren van evenementen en het werven van sponsoren.